Twitter
RSS

kangen-mati-aku-mati-kerajaan-cinta-by cd on February 22, 2008.


haha…apa ni cd..tajuk apa ni..ha..ha…ini aprisiasi cinta versi kedua…aku berat benar kadangkala nak bercerita perihal cinta..tapi hatiku ingin benar ingin menzahirkan aprisiasi ini..ha..ha..usah meneka..biar aku saja punya jawapannya..biar aku terus-terusan melahirkan ini…tentang cinta…cinta itu punya konotasi yang begitu kompleks..penuh sisi-sisi yang brsegi-segi rentak ragamnya..mudahnya..padaku..cinta itu perlu dicintai..ai..ha..ha..betul ke ni cd..betul la…mencintai cinta? ya..kamu akan terima cinta itu dengan pakej..sekadar memetik kata seorang pujangga..pakejnya perlu diteliti..diperhalusi..cinta ini satu perasaan jiwa..lumrah makhluk..tahu?…kamu akan temui..suka..duka..lara..pakej khas buat para lara tari pencinta..romantik?…aku terkesan ungkapan Pencipta cinta…dari sebaik-baik kalam..kalamullah.."Jika ditanya tentang Tuhanmu wahai Muhammad..katakanlah ‘Aku sangat dekat’ "..romantik bukan?..sejujurnya..cinta itu fitrah..hadiah Allah pada insan..Dia pemberi cinta…nasihat buat kamu cd…kamu tak akan pernah bisa menikmati indahnya cinta tanpa kurniaanNya..tak akan pernah bisa..masakan kamu mencintai cinta melebihi cintamu kepada Pemberi cinta..klisenya..menyayangi hadiah melebihi Pemberi hadiah? kejam bukan?..jgn pernah kamu buta…kata orang gagal menilai kaca dan permata…ha..ha…misalan saja mungkin..kalau mungkin boleh dikaitkan…boleh saja pada pandangan kedangkalan sendiri..apa salahnya..cuma pandangan peribadi…kalau mahu pandangan lain yang berbeda..buat saja blog sendiri..ya kawan..ha..ha…sebuah konotasi pena yang pernah kubaca..katanya..usah bercinta..cinta itu penuh kepuraan..ha..ha..benar juga kataku..kamu akan kelihatan serba sempurna bila berada pada entiti yang kamu cinta..sementahlah kamu punya cela..ironisnya umpama bidadari syurga..bidadara?…ironisnya juga aku bukanlah hendak melahirkan madah-madah serba indah di ruang-ruang ini..cuma sedetiknya ingin menzahirkan hakikat cinta sebenarnya dalam ertikata cinta yang mesti dicintai..kenal apa itu cinta sebenar..dan mungkin kehadiran aprisiasi serba ala melankolik ini memandu aku dan kalian agar tidak silap memilih cinta..mungkin..sekadarnya saja..aku ini bukan siapa-siapa…cuma melahirkan pandangan peribadi…moga-moga tak salah memberi kata..setegasnya..cinta itu maruah manusia. ia terlalu mulia..lumrah kejadian menghadirkan diri bertemu dengan cinta..cumanya..cinta itu layaknya didasari kecintaan kepada Pencipta cinta..Allah s.w.t..jika kamu gagal menemui cinta..yakinlah..kamu sudah menemui cintaNya..cintaNya cinta yang menandingi segala cinta di alam jagat ini..cintaNya PadaNya cinta kudus..cinta yang tiada penghujung..ya..aku berharap sangat pada cintaNya..aku sanggup korbankan apa saja untuk cintaku itu..apa saja…apa-apa saja semampuku..Insyaallah..

cdqaraa; 5:14 am

Comments (0)

Post a Comment