Twitter
RSS

Monolog kecil IX (Fiksyen di atas Peta)

 


Aku pernah bawa dia hadir mendengar amanat gemulah TGHD sempena  PRU13, lewat awal usia pernikahan kami beberapa tahun yang lalu. Seingat aku, dengan membonceng motosikal membelah malam , ba’da isya.Lokasinya betul-betul dihadapan pejabat penerangan PAS baharu Tasik Gelugor yang masih lagi disewa, tidaklah jauh benar dengan rumah. 

Ironinya, itulah yang terakir kalinya aku bersua & bertentang mata dengan TGHD. Setakat itu sahaja. Antara TGHD (Ilmuan + tokoh politik berwibawa), aku yang tiada apa-apa dan dia..

Dan kini, aku tahu TGHD  sudah tiada. Tiada. Meninggalkan alam serba fana.

Tenang dan damailah Tuan Guru. Jauh . Livermore, USA sana.

Pasti sahaja Allah punya rencananya. Moga-moga suatu hari kita bersua.

cdqaraa 18/9/16 12:59am



Tiap-tiap yang bernyawa akan merasakan mati. Dan sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahalamu. Barangsiapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkn ke dalam Syurga, maka sungguh ia telah beruntung. Kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan. (Ali Imran : 185)

                                                                                                                                                                   

Comments (0)

Post a Comment