Twitter
RSS

lukisan takdir



Langkahku terhenti seketika di hadapan sebuah pusat membeli belah terkemuka di bandaraya Kuala Lumpur…sambil aku melayan suasana ibukota yang penuh warna, aku terpana melihat gelagat seorang pengemis yang diusir pengawal keselamatan..kata-katanya buat aku banyak berfikir…langsung bikin aku terus berlalu pergi dengan banyak perkara terlintas di kepala….


Pengemis x: 

"Jaga" ini kerja orang bodoh sahaja! Kerja orang yang tiada pilihan lain!








p/s: “Ya Allah, janganlah Engkau serahkan diriku kepada diriku sendiri walaupun sekelip mata.”



Comments (3)

maksud pengemis 2 ap? xphm ni...huuu...

banyak maksudnya buat yang mendengar..aku fikir kata-katanya terlalu banyak maksud tersirat..antaranya lebih kepada usaha sesorang untuk memajukan diri...mungkin sahaja boleh kita renung tugas seorang "jaga" itu bagaimana..menurut perintah dan statik!

lukisan takdir yang sudah tertulis...indah...andai hikmah yang tersirat dapat di singkap...
Bahkan...Allah menyuruh kita berusaha untuk mengubah takdir yg telah tercipta...
Lukisan takdir itu harus di iringi dengan usaha...barulah tampak keindahannya...

Post a Comment