Twitter
RSS

menebarkan sayap



Saya membaca surah al-Mulk selalunya untuk menutupi hari sebelum saya memejamkan mata. 30 ayat yang sungguh mencengkam. Salah satunya berperihalan tentang burung....

Patutkah mereka menutup mata dan tidak memerhatikan (kekuasaan Allah pada) burung-burung yang terbang di atas mereka, (siapakah yang menjaganya ketika) burung-burung itu mengembang dan menutupkan sayapnya? Tidak ada yang menahannya (daripada jatuh) melainkan (kekuasaan) Allah Yang Maha Pemurah. Sesungguhnya Ia Maha Melihat serta mengetahui akan tiap-tiap sesuatu.
(Al-Mulk 67:19)


Ia membawa saya berfikir-fikir tentang setiap sesuatu itu punya sesuatu yang memandu..dalam kehidupan kita sehari-hari, itulah yang berlaku....

Ironinya, beberapa bulan kebelakangan ini, saya menjalani hari-hari yang begitu cepat berlalu..dengan aktiviti-aktiviti dalam kerjaya saya, kelas pengajian saya, dan segala yang terlingkup dalam kehidupan sosial saya..ditambah dengan perkara-perkara tergempar yang tidak pernah saya sangka..oh! alangkah jika saya punya sayap !



p/s: aku mahu terbang mencari cintaku !

Comments (1)

haha.. cinta tue datang bila masanya betul, bukan dicari. Kadang kalau di cari tak menjadi. Perlu kesabaran :)

Post a Comment